Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza planowana jest w oparciu o Podstawę programową dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego.
W trosce o prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz przebieg wychowania i kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym (w myśl podstawy programowej) zaleca się następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu w rozliczeniu tygodniowym:
załącznik do podstawy programowej: --> http://www.pp4.resman.pl/index.php/materialy-dla-rodzicow/podstawa-programowa
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30 – 8.15 – schodzenie się dzieci, zabawy wg inwencji dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy integrujące grupę, praca indywidualna lub w małych zespołach o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym
i wychowawczym
8.15 – 8.30 – gr.starsze – ćwiczenia poranne; gr.młodsze – zabawy ruchowe czynności porządkowo-gospodarcze w Sali, zabiegi higieniczno – sanitarne, przygotowanie do śniadania, promowanie nawyków prozdrowotnych
8.30 – 9.00 – śniadanie
Dzieci starsze – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków
Dzieci młodsze – wdrażanie dzieci do samodzielnego spożywania posiłków
9.00 – 11.30 –zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową – zabawy, zajęcia, spacery, wycieczki i inne formy aktywności w Sali i na powietrzu – stymulowanie rozwoju dzieci, wyzwalanie aktywności, tworzenie warunków umożliwiających zdobywanie nowych doświadczeń, wiedzy, umiejętności, postaw we wszystkich obszarach rozwoju, drugie śniadanie
11.30- 12.10 – przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe, zabiegi higieniczno – sanitarne, obiad
12.10 – 13.45 – dzieci młodsze – leżakowanie, relaks przy muzyce; doskonalenie umiejętności samoobsługi, rozbierania i ubierania się
Dzieci starsze – słuchanie bajek, zabawy dowolne w Sali lub na podwórku, zajęcia o charakterze wychowawczym, praca indywidualna lub w małych zespołach – zabawy dydaktyczne, ćwiczenia grafomotoryczne z kartami pracy, inne formy aktywności, zajęcia dodatkowe.
13.45 – 14.15 – prace porządkowo – gospodarcze, zabiegi higieniczno - sanitarne, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków – zupa i owoc.
14.15 – 17.00 – kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, praca wyrównawcza indywidualna i w małych zespołach, zajęcia o charakterze wychowawczym, pobyt na świeżym powietrzu.
Jutro znów się spotkamy! Do zobaczenia.
© Wszelkie prawa zastrzeżone - Przedszkole Publiczne Nr 4 w Rzeszowie.